<h6>مدرسه رشد</h6>

پيش ثبت نام سال تحصيلي 95-94

مدرسه رشد

1- متولدين نيمه دوم 88 و نيمه اول 89 (پيش دبستاني)

2- متولدين نيمه دوم 87 و نيمه اول 88 (پايه اول)

3- دوم تا ششم (ميان پايه ها)

4- دارابودن كارنامه توصيفي با رتبه بسيار خوب پايه هاي دوم تا ششم قبولي در سنجش ها و آزمون ها ويژه ي هر پايه

5- پذيرش در مصاحبه ي حضوري ويژه اوليا و دانش آموزان

مهلت پيش ثبت نام تا پايان اسفند ماه و تماس با خانواده ها تا 15 فروردين ماه، به ترتيب اولويت ثبت نام.

***براي چندمين بار هنرمندان فرزانگان ايران خوش درخشيدند با تبريك وي‍‍ژه خدمت اين دوستان و تشكر از اولياي گرامي***

الينا رجبي    كاردستي با مواد زائد

نازنين منصوريان - كيميا قهرماني     نقاشي روي شيشه

مهسا اميني - زهرا رحماني - پرنيان رحيمي فرد         نقاشي روي شيشه

مينو لطفي                قرائت قرآن - احكام

نيكتا ملا خليلي                     نقالي

بهاره خواجوي            كاردستي

 

بار ديگر دانش آموزان فعال ، خلاق و هنر دوست فرزانگان ايران حماسه آفريدند

دانش آموزان عزيز تبريك ويژه اولياي دبستان فرزانگان ايران را پذيرا باشيد:

1.جابربن حيان (پاك كننده پرتقالي)

دانش آموزان = جوادي - خوش صحبت - همايوني

2.روزنامه ديواري:

خاجوي - حضرت زاده - جدي - رضايت

3.تئاتر:

رضايي مهر - پهله - نادري نسب- جاهددوست - سروري- فراهاني

4.نقاشي:

مبينا افشار پور

5.خوشنويسي:

بهاره خاجوي

 

Jodakonanndeh.www.shabhayetanhayi.ir (31)

همكار محترم سركار خانم سنايي از راهنمايي هاي دلسوزانه شما در پيشبرد اهداف طرح جابربن حيان سپاسگزاريم.

همچنين از زحمات اولياي فهيم كه فرزندان ما را در زمينه هاي فوق ياري نمودند صميمانه سپاسگزارم.

 

Jodakonanndeh.www.shabhayetanhayi.ir (31)

 

بچه ها تبريك

برگزيدگان آزمون قلم چي بهمن ماه

پايه چهارم
1-ملينا حضرت زاده
2- بهاره خاجوي
3- مينو لطفي
پايه پنجم
1-ريحانه حاج هادي
2- هستي رفيع
3- نگين جاهدوست
پايه ششم

1- نيكاه شاه بيك

2- كيانا جوادي

3-زهرا سرپاك

 

برگزيدگان آزمون پرلز مرحله (4)

پايه دوم
1- دريا ميزاني
2- نيكا شاهرخي نسب
3-آتنا حاتميان
پايه سوم
1-نگار پويا
2- نگار چاوشي
3-نگار منظري
پايه چهارم

1- الهه موسوي

2-شيوا رضايت

3- مينو لطفي

پايه پنجم

1-هستي رفيع

2- ريحانه حاج هادي ـ سكينه فلاح

3- الهام شاهرودي


پايه ششم

1- زهرا رحماني

2- كيانا جوادي

3- زهرا سرپاك


Avazak.ir Line2 تصاوير جداكننده متن (1)
 


تكاليف روز چهارشنبه 93/12/20

       

1- فارسي از تمامي درس هاي خوانده شده روخواني تمرين شود تا آخر درس (عين)

2- با 10 كلمه كه نشانه ي عين دارند جمله بنويس.

3- يك املا از كلمات درس هاي (تشديد ـ صاد و عين ) بنويس در يك صفحه

4- پيك آدينه را با دقت و تميز پاسخ بده.

 

1- گاج تمرين شود.

2- با صحيح غلط هايي املايي ده غلط يك داستان 6 خطه بنويس.

3- پيك حل شود.

4- داستان شتر لنگ را بخوان و 20 كلمه ي مهم از آن را بنويس.

5- درس نوروز و عمو نوروز را 2 بار بخوان.

6- كتاب بنويسيم بچه هايي كه تمام نكردند تا آخر درس نوروز كامل كنند.

                                  

1-پيك حل شود.

2- 2 صفحه املا از درس 1 تا 12 فارسي

3- بياموز و بگو واژه آموزيي: خوانده شود.

4- رياضي 10 سوال از كل كتاب

5- يك ربان 5 سانتي به مدرسه بياريد.


1- 12 سوال رياضي گفته شود.

2- پيك حل شود.

3- علوم از اول كتاب تا اول سنگها آزمون مي گيريم.

4- بخش 4 و 5 كتاب اجتماعيي امتحان گرفته مي شود.

5- 3 درس آخر فارسي ديكته گفته مي شود.

1- پيك آدينه حل شود.

2- املا از درس طبيعت زيباي ايران

3- تمرين و امتحان رياضي

4- همراه داشتن وسايل نمايشگاه

5- آماده كردن كارتهاي خواسته شده

6- اندازه گيري دور و قطر چند وسيله ي گرد

1- امتحان فارسي از درس 1 تا 14

2- امتحان اجتماعي تا پايان درس 19

 

 

 

Jodakonanndeh.www.shabhayetanhayi.ir (31)

 

 Jodakonanndeh.www.shabhayetanhayi.ir (31)

 

چطور كودكان را به مطالعه علاقه‌مند كنيم؟

تحقيقات نشان داده است بيشتر كساني كه به كتاب و كتابخواني علاقه دارند والديني داشته‌اند كه در دوران كودكي لحظات شيرين و گرمي را در هنگام خواندن داستان‌ها براي آنها ساخته و پرداخته‌اند.
توصيه‌هاي زير را به كار گيريد تا كودكان خود را جذب مطالعه كنيد، به طوري كه كتاب را بهترين دوست خود بدانند و از آن جدا نشوند.

1 - زمان خاصي را به عنوان زمان خواندن داستان در نظر بگيريد : اين مورد به خصوص براي كودكان نوپا بسيار مهم است. زمان قصه‌سرايي نبايدطولاني باشد، در اينجا كيفيت از همه چيز مهمتر است، اما سعي كنيد آن را به صورت برنامه‌اي منظم در هر روز دنبال كنيد.

2 - كتاب‌هايي را انتخاب كنيد كه خودتان از خواندن آنها لذت مي‌بريد، زيرا عدم علاقه شما، به خوبي در آهنگ كلام شما منعكس مي‌شود.

3 - به خاطر داشته باشيد كه اغلب سطح شنيداري كودكان بالاتر از سطح خواندن آنهاست: پس فكر نكنيد ممكن است كودك شما كه در گروه سني الف قرار دارد از شنيدن كتاب‌هاي گروه سني ب، ج يا بالاتر لذت نبرد.

4 - هميشه قبل از خواندن، عنوان كتاب و نام نويسنده آن را اعلام كنيد.

5 - داستاني را كه مي‌خوانيد در ذهن خود تجسم كنيد: مناظر را در ذهن خود ببينيد، حتي زماني كه كتاب هيچ گونه تصويري ندارد. اين كار باعث مي‌شود كه داستان را به زيبايي و واضح تعريف كنيد.

6 - در حين خواندن از تنوع استفاده كنيد: متناسب با داستان، تن صداي خود را بالا و پايين ببريد، با دستان و اعضاي صورت خود اشارات گوناگوني پديد آوريد. همه اينها در جذاب‌تر كردن داستان براي شما و فرزندتان كمك مي‌كند.

7 -بسياري از كودكان از«خواندن مكرر» يك داستان لذت مي‌برند.

8 -كودكتان را تشويق كنيد كه صفحات را ورق بزند، يا حتي عباراتي كه بلد است را بخواند: هر دوي شما مي‌توانيد با افزودن ديالوگ‌هاي جديد، صداهاي متفاوت و اشارات مختلف به آن شاخ و برگ دهيد.

9 - به آرامي بخوانيد: در حين خواندن، سؤالاتي بپرسيد و به پرسش‌هاي كودكتان پاسخ دهيد. به عكس‌ها اشاره كنيد و در مورد تصاوير كتاب بحث كنيد. از كودكتان بپرسيد: «فكر مي‌كني بعد از اين چه اتفاقي خواهد افتاد؟»

10 - فعاليت‌هاي اضافه و متناسبي با فضاي داستان، ارائه كنيد: كارهايي مثل آشپزي يا درست كردن كاردستي كه با داستان شما متناسب و هماهنگ باشند يا فعاليت‌هايي كه خواندن را به عنوان بخشي از علوم و فنون غني ادبيات شكوفا سازند و به پيشرفت در يادگيري مهارت‌هاي ادبي منجر شود.

11 - در زمان داستان با كودك خود مدارا كنيد، اما در عين حال جدي و محكم باشيد: چنانكه كودك شما نسبت به خواندن كتاب‌ بي‌ميل است اجازه دهيد در اين حين نقاشي بكشد. شايد حتي بتواند يك نقاشي از فضاي داستان بكشد!

12 - با آموزگار كودكان صحبت كنيد يا به كتابخانه منطقه‌تان برويد تا از پيشنهادها و تجربيات آنها در اين رابطه بهره‌مند شويد: به اين وسيله فهرست‌هاي گوناگوني از كتاب‌هاي مختلف خواهيد يافت و شايد حتي آنها بتوانند كتاب‌هايي كه خواندن بلند آنها براي كودكان اثربخش بوده است را به شما معرفي كنند.

خواندن، يك فعاليت تفريحي است شما فقط روزانه 15 دقيقه براي آن وقت صرف‌كنيد و از نتيجه سود بخش آن براي خود و فرزندانتان تا آخر عمر بهره بگيريد.

       

              


       

AKSGIF.IR- rasool akram mohammad gifتصاوير متحرك حضرت محمد (ص)

 

     

 

 

 

 

 

 

 

  شعر ماه رمضان, شعر درباره ماه رمضان شعر ماه رمضان, شعر درباره ماه رمضان   

   
 

در برخورد اول چگونه يك مدرسه را ارزيابي كنيم؟

 

        ـ فقط به تبليغات توجه نكنيم

       - قبل از انتخاب مدرسه­ ي فرزندتان تحقيق كنيد، راجع به چه ؟!

       - به سوابق موسسين و معلمين توجه داشته باشيد

       ـ توجه به افكار و اهداف و ايده­هاي مسئولين مدرسه كه در مورد فرزندانتان چه شيوه­هايي را

مي­خواهند لحاظ كنند.

       ـ از اولياي مدرسه سيستم آموزشي طراحي شده و تقويم اجرايي و ضمانت براي اجراي آنها را بخواهيد و فقط به  

         حرف­هاي زيبا ـ قابل اطمينان بودن؛

      - يعني كارها و وعده­هايي كه قبلاً داده­اند را به انجام رسانده­اند؟

     - در ادامه اين را مي­توانيد از والدين و حتي بچه­هاي آن مدرسه بپرسيد

     ـ پاسخگو بودن به مردم، حضور هميشگي در مدرسه و قابل دسترس بودن

 
   
   

 

ما بچه هاي فرزانگان در كنار هم

يكدل و يكرنگ

در پناه يزدان علم و ايمان مي آموزيم،

از دل و از جان

با يكديگر براي ايران مي كوشيم

 

     

 تصاوير والپيپر